
Baan je een weg door de rommel en breng je cursus op de markt voor de feestdagen
Cursusmakers overal ter wereld kennen al het belang van goede digitale marketing. Maar wanneer u zich voorbereidt op Black Friday en Cyber Monday, is het goed om wat online marketingideeën voor de feestdagen te kennen.
Ongeacht uw bedrijf, de feestdagen zijn een van de belangrijkste tijden van het jaar, omdat zoveel mensen zoveel geld uitgeven. En tegenwoordig zijn digitale geschenken, zoals online cursussen, uitstekend geschikt voor mensen die moeilijk te kopen zijn. Rond het nieuwe jaar zul je ook meer mensen hebben die op zoek zijn naar kwaliteitscursussen om hun goede voornemens voor het nieuwe jaar na te streven.
Maar in veel gevallen is het niet voldoende om tijdens de vakantie je cursussen te blijven promoten, net als de rest van het jaar. Laten we, met dat in gedachten, eens kijken naar enkele vakantiespecifieke online marketingideeën om het meeste uit de komende uitgavenwaanzin te halen.
Geef prioriteit aan de juiste cursussen
Om te beginnen moet u prioriteit geven aan specifieke cursussen in uw marketingcampagnes en advertenties. Hiervoor moet u bepaalde cursussen op de bestemmingspagina’s van uw website plaatsen. Maak met name uw meest succesvolle cursussen nog aantrekkelijker en duidelijker voor potentiële klanten. Je grote verkopers zullen nog groter zijn zodra Black Friday en Cyber Monday ronddraaien.
Volg uw verkopen en betrokkenheid het hele jaar door en gebruik die gegevens om aan het einde van het jaar grote verkopers in de kijker te zetten. U kunt bijvoorbeeld boekhoudsoftware gebruiken die wordt geleverd met kritieke functies zoals het bijhouden van onkosten en bonnen. Op deze manier kunt u bepalen welk van uw cursusaanbod en klanten het meest winstgevend zijn.
Bovendien helpt het gebruik van de juiste tools om zakelijke marketingdatapunten op te splitsen voor analyse. De cursussen die de meeste winst opleveren, zijn de cursussen waarop u zich moet concentreren bij het bepalen van uw vakantiebundels. Aarzel niet om je beste cursussen naar de voorgrond te brengen en je lagere inkomens achter je te laten. Je hebt de mogelijkheid om ze volgend jaar te upgraden of te vervangen door andere cursussen.
Werk uw platform bij
U kunt uw cursussen aantrekkelijker maken door uw cursusplatform in het algemeen bij te werken. Platforms zoals Teachable bieden bijvoorbeeld aanpassingsmogelijkheden, zodat je je cursussen en platform toegankelijk, modern en aantrekkelijk kunt houden, ongeacht de tijd van het jaar.
Afhankelijk van het formaat van je cursussen, kun je ook overwegen om je cursussen één voor één bij te werken voor nieuw materiaal. Dat kun je dan adverteren op een grote banner op je website of cursusplatform voor het nieuwe jaar. Nieuw materiaal voor elke cursus doet wonderen om mensen geïnteresseerd te krijgen in het uitproberen van een of twee cursussen.
Bied speciale aanbiedingen en bundels aan
De meeste online shoppers verwachten speciale aanbiedingen voor alles wat ze in deze tijd van het jaar willen kopen, inclusief digitale producten zoals online cursussen. U kunt op deze trend inspringen en uw cursussen aanbieden in vakantiebundels of met forse kortingen.
Natuurlijk moet je wat budgetberekeningen maken om te zien hoeveel van je cursuskosten je per les kunt besparen. Maar dit kan wonderen doen om verkeer naar uw site te leiden en mensen ertoe te brengen meerdere cursussen te kopen waar ze anders misschien maar een of twee zouden hebben gekocht.
Vakantiebundels zijn ook geweldig als je meerdere cursussen hebt met een thema of die zich richten op gerelateerde onderwerpen, zoals SEO en social media marketing of data science en business analytics.