Brandweer

Zwarte Waterland

Wat is samengestelde inhoud? Krijg tips, tools en voorbeelden

Hoewel het maken van content essentieel is voor marketing, kan samengestelde content een oplossing zijn om uw werklast te vereenvoudigen en te stroomlijnen. Creators besteden al zoveel tijd aan hun producten of diensten, waardoor er vaak weinig bandbreedte overblijft om door te gaan met het genereren van content voor marketingdoeleinden. Gelukkig kan het verkrijgen van inhoud uit andere afgestemde bronnen en integratie in een marketingstrategie een nuttige manier zijn om met een doelgroep in contact te komen.

Wat is samengestelde inhoud?
Veel marketeers wenden zich tot samengestelde inhoud, wat inhoudt dat ze de inhoud van iemand anders zoeken, organiseren en delen.

Om nog meer te illustreren wat gecureerde inhoud is, kun je een ‘editor’s picks’-functie in een tijdschrift overwegen, waarin de redacteur verschillende producten uitprobeert en deze beperkt tot een verzameling van de beste voor verschillende doeleinden, zorgen of categorieën. Evenzo sorteert een contentcurator verschillende soorten content en deelt hij via verschillende marketingkanalen wat resoneert met zijn publiek.

Je ziet dit waarschijnlijk vaak op sociale media, bijvoorbeeld op Instagram, wanneer een gebruiker de quote van iemand anders plaatst of een afbeelding of afbeelding in zijn geheel opnieuw plaatst. Voor een persoonlijk account kiest de gebruiker inhoud om te delen omdat deze daarmee verband houdt. Voor een merk of bedrijf delen de contentmarketeers omdat ze weten dat hun publiek zich ermee zal identificeren.

Het verschil tussen gemaakte inhoud en samengestelde inhoud is dat de eerste uw eigen originele inhoud is die door u of voor uw merk is gemaakt, terwijl de laatste inhoud is die door iemand anders is gemaakt en die u deelt, ervan uitgaande dat u toestemming hebt en/of op de juiste manier citeert (zie beste praktijken, hieronder). Contentcuratie omvat het sourcen van artikelen, video’s, blogposts, gegevens, infographics, citaten, posts op sociale media, enz. Van verschillende opinieleiders, experts, influencers en andere merken om op te nemen in uw postschema.

Wat zijn de voordelen van contentcuratie?
Zoals we al weten, is consistentie de sleutel als het gaat om het plaatsen (of plannen) van inhoud. Het is belangrijk om regelmatig te communiceren om uw merk onder de aandacht van uw publiek te houden en hen betrokken te houden. Contentcuratie is een manier om dit te doen. Hoewel u er niet te veel op wilt vertrouwen, zijn er veel voordelen die cureren niet alleen een slimme, maar ook een essentiële strategie maken. Hier zijn enkele voordelen van contentcuratie:

Helpt bij het consequent plaatsen van inhoud (in plaats van wanneer u zich geïnspireerd voelt om nieuwe inhoud te maken)
Bespaart tijd, creatieve energie en geld (bij het uitbesteden van contentcreatie)
Bouwt relaties op en opent deuren voor mogelijke samenwerking en/of mogelijkheden voor cross-promotie
Creëert mogelijkheden voor dialoog en diversifieert uw inhoud, wat op zijn beurt een groter gevoel van veiligheid en gemeenschap voor uw publiek kan creëren
Vestigt uw autoriteit

LEAVE A RESPONSE

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts